AT WARSZAWA BIAŁYSTOK

DZIEWCZYNO, TAKIE KONFUNDUJĄCE

Reżyserka: Weronika Szczawińska  
Koncepcja: Jowita Mazurkiewicz i Weronika Szczawińska, druga część spektaklu na podstawie pomysłów i improwizacji aktorskich.
Tekst, dramaturgia: Jowita Mazurkiewicz
Kostiumy: Marta Szypulska
Asystentka reżyserki: Beata Ćma
Asystent kostiumografki: Marko Saidov
Inspicjentka: Michalina Krzemianowska


Czas trwania spektaklu: 2 godz.
Kategoria wiekowa: 15+

Technika mowy: Ewa Gajewska-Jasińska
Pracownia plastyczna: Karolina Baczar, Anna Chilińska, Magdalena Dąbrowska, Zbigniew Romanyk, Roża Turlińska 
Dział techniczny: Mirosław Bobowik, Mariusz Doroszko, Artsemi Khatkevich, Konrad Malowaniec, Krzysztof Matosek, Jan Mróz 

Fotosy: Bartek Warzecha

Obsada:
Marina Bazdyrieva - FLORA PLOTT / CLARINDA / INSTAGRAM
Bartłomiej Bazyluk - TOMMY SHALLOWAY / CASSIUS / TIKTOK 2
Maria Czok - JOASIA K. SLEIGH / CYRA / PODCAST 1
Weronika Kozłowska - X. HALLEY / MONOS / YOUTUBE
Michalina Krzemianowska - MAREE KOMETO / DEMOS / TWITTER
Łucja Helena Mucha - KNIGHT DARKER / VESPER / FACEBOOK / FALCON
Mateusz Wyżliński - JUDE BUTLER / NOX / PODCAST 2
Magdalena Zubrycka - CANBERRA TODD / XELARA / TIKTOK 1 

jkn-1
jkns
jasnf
jd
Opis spektaklu
 Wielkimi krokami zbliża się premiera nowego hollywoodzkiego blockbustera, „Ashes of Tomorrow”. Film Wade’a Flexa, postapokaliptyczne science-fiction, w którym o władzę nad resztkami zasobów walczą, wraz ze swoimi poddanymi, dwie silne kobiety i jedna równie silna kosmitka, to nie tylko rozrywka na poziomie, lecz także zaproszenie do namysłu nad przyszłością planety Ziemia.
Ale zanim film wejdzie do kin, trzeba go porządnie wypromować. Wschodzące gwiazdy Hollywood, Maree Kometo, X.Halley, Flora Plott, Canberra Todd, Joasia K. Sleigh, Jude Butler, Tommy Shalloway i Knight Darker, wyruszają na wypełniony atrakcjami press tour, by opowiedzieć o swojej pracy i wzbudzić zainteresowanie w potencjalnych widzach „Ashes of Tomorrow”.

Kontrowersje i konflikty narastające wokół hollywoodzkiej produkcji skrzętnie relacjonują i przetwarzają social media – zarówno te starsze, jak i najnowsze, tekstowe i wizualne, wolne i szybkie. Mają różne narzędzia, ale te same cele: przykuć uwagę, wzmóc klikalność, bez reszty wciągnąć i uzależnić użytkowniczki. Nadzorują i analizują, zadają ważne pytania albo szukają dziury w całym. Drama je nakręca, a one nakręcają dramę, i tak w kółko, aż film rozbije box office albo zaliczy totalną klapę.

Twórczynie i twórcy spektaklu „Dziewczyno, takie konfundujące” badają, na czym polega doświadczanie współczesnego Internetu i jak można obrócić je w teatr – w jaki sposób social media działają na zmysły, wpływają na wyobraźnię, kształtują ekonomię uwagi, radykalizują i zmieniają swoich użytkowników. Czy każdy jest swoim własnym brandem? Te wszystkie dramy to tak na serio, czy może na niby, żeby sprzedać film, produkt, usługę? I czy to ma jeszcze jakiekolwiek znaczenie? 

Dyplom studentek i studentów aktorstwa teatru lalek w białostockiej Akademii Teatralnej to nie tylko huczne zwieńczenie ich edukacji, lecz także szansa, by zobaczyć na scenie niezwykle twórcze osoby, które z ogromnym kunsztem budują rozmaite postacie i świat wokół siebie, swobodnie korzystając z narzędzi teatru dramatycznego i teatru formy. Druga część spektaklu powstała dzięki ich pomysłom i improwizacjom. Pełna zaangażowania i pasji praca zespołowa czyni „Dziewczyno, takie konfundujące” ekscytującym przeżyciem.
1-MARINA_BAZDYRIEVA

Marina Bazdyrieva

2-BARTuOMIEJ_BAZYLUK

Bartłomiej Bazyluk

3-MARIA_CZOK

Maria Czok

8-WERONIKA_KOZuOWSKA

Weronika Kozłowska

9-MICHALINA_KRZEMIANOWSKA

Michalina Krzemianowska

11-uUCJA_HELENA_MUCHA

Łucja Helena Mucha

14-MATEUSZ_WYΩLI„SKI

Mateusz Wyżliński 

15-MAGDALENA_ZUBRYCKA

Magdalena Zubrycka