SPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWE

ORESTEIA

Reżyseria/zarządzanie procesami twórczymi: Michał Zadara

Scrum Masters (II WRD): Barbara Bendyk, Weronika Zajkowska, Krzysztof Zygucki
Tłumaczenie: Michał Zadara, Weronika Zajkowska, Krzysztof Zygucki, Barbara Bendyk, Bartosz Cwaliński, Filip Lipiecki
Współpraca przy kostiumach: Maja Piołunkowska, Daria Krawczyk

OBSADA:
Część I AGAMEMNON

Kamil Pudlik - STRAŻNIK / HEROLD / AGAMEMNON / AJGISTOS
Agnieszka Kijewska - KLITAJMESTRA
Angelika Smyrgała - KASANDRA
Bartosz Cwaliński, Bartłomiej Deklewa, Filip Lipiecki - CHÓR 

Część II OFIARNICE
Bartłomiej Deklewa - ORESTES
Filip Lipiecki - PYLADES
Karolina Bednarek - ELEKTRA/CYLISSA/AJGISTOS
Wiktoria Krążek - KLITAJMESTRA
Bartosz Cwaliński - SŁUGA
Agnieszka Kijewska, Angelika Smyrgała, Marta Piętka  - CHÓR

Część III ŁASKAWE
Bartosz Cwaliński - PYTIA/ORESTES
Filip Lipiecki - APOLLO
Wiktoria Krążek - DUCH KLITAJMESTRY
Angelika Smyrgała - ATENA
Bartłomiej Deklewa, Agnieszka Kijewska  -URZĘDNIK SĄDU
Marta Piętka, Kamil Pudlik, Karolina Bednarek - CHÓR FURII/ŁASKAWYCH 

Oresteia_reae.-Michaa-Zadara_plakat

Oresteia to inscenizacja równocześnie bardzo wierna wobec oryginału, jak i radykalnie współczesna. Jest to spektakl aktywnie współtworzony przez aktorki i aktorów, przez co Ajschylos brzmi aktualnie i bezczasowo. Równocześnie ta inscenizacja realizuje antyczną zasadę inscenizacji tragedii, według której jeden aktor odgrywał kilka postaci. Aby być jak najbliżej Ajschylosowego pierwowzoru, twórcy korzystają z oryginalnego tekstu w grece, tłumaczonego na potrzeby tego spektaklu na nowo. Michał Zadara wprowadza do teatru nowatorski paradygmat współpracy – Scrum. Jest to schemat efektywnego współdziałania stosowany w zarządzaniu projektami. Ten zestaw praktyk składa się ze spotkań, ról i narzędzi, które pomagają zespołom pracującym nad złożonymi problemami – jak stworzenie spektaklu teatralnego – lepiej zarządzać czasem i organizować pracę. Rezygnując z wielu czynności tradycyjnie przypisanych reżyser/kom i aktor/kom, artysta otwiera się na podmiotowość wszystkich osób uczestniczących w procesie, oferując im partnerskie relacje oraz konkretny schemat organizacji procesów twórczych, w którym współpracujące zespoły studenckie, producenckie i techniczne uczą się skutecznie realizować spektakl. Uprzejmie informujemy, że ten spektakl zawiera:
- przewracanie stołów z hukiem,
- opisy morderstw,
- postać w sytuacji niewolnictwa,
- inscenizacje walki i przemocy na scenie,
- opisy zabijania i gotowania małych dzieci,
- opis rytualnego morderstwa nastolatki,
- trzykrotne użycie pistoletu hukowego,
- trzy morderstwa sugestywnie odegrane przez aktorki i aktorów za sceną,
- opis rozczłonkowania martwego ciała,
- wzmiankę o nabijaniu na pal,
- prezentację drastycznych zdjęć,
- użycie głośnej muzyki i świateł, ale tylko raz i dopiero w przedostatniej scenie, na samym końcu spektaklu.

Czas trwania: 3 godz. (2 przerwy)
Kategoria wiekowa: 16+

Bednarek_fot.-Darek-Senkowski-1

KAROLINA
BEDNAREK

Cwali‰ski_fot.-Darek-Senkowski-1

BARTOSZ
CWALIŃSKI 

Deklewa_fot.-Darek-Senkowski-1

BARTŁOMIEJ
DEKLEWA 

Kijewska_fot.-Darek-Senkowski-1

AGNIESZKA
KIJEWSKA

Kr•aeek_fot.-Darek-Senkowski-1

WIKTORIA
KRĄŻEK

Lipiecki_fot.-Darek-Senkowski-1

FILIP
LIPIECKI 

Pi�tka-fot.-Darek-Senkowski

MARTA
PIĘTKA

Pudlik-_fot.-Darek-Senkowski-1

KAMIL
PUDLIK 

Smyrgaaa_fot.-Darek-Senkowski-1

ANGELIKA
SMYRGAŁA

1-41
2-41
3-41
4-41
5-41
6-41
7-41
8-41
9-41
10-41
11-41
12-41
13-41
14-41
15-41
16-41
17-41-1
18-41
19-41
20-41
21-41
22-41
23-41
24-41
25-41
26-41
27-41
28-41
29-41
30-41
31-41
32-41
33-41
34-41
35-41
36-41
plakat_fundusz_celowy_420x297