SPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWESPEKTAKLE KONKURSOWE

ŻADNYCH PRZEDWCZESNYCH WNIOSKÓW

Reżyseria / chaos: Małgorzata Hajewska-Krzysztofik

Na podstawie opowiadań Witolda Gombrowicza: „Na kuchennych schodach”, „Dziewictwo”, „Zbrodnia z premedytacją”.

Scenariusz: Jan Jurkowski, Małgorzata Hajewska-Krzysztofik

Antypedagogiczny Kreator Wolnościowy: Bartosz Gelner

Świetlny Dewastator Przestrzeni: Gwidon Wydrzyński

Kostiumy: Sylwia Szefer

Scenografia: Małgorzata Mizielińska

Muzyka oryginalna: Bartłomiej Wójcik
Charakteryzacja: Anna Chaniecka-Półciennik, Marta Prawowicz

Realizacja światła: Jakub Górski, Filip Superson, Mateusz Grochowiecki

Realizacja dźwięku: Emil Ruszczyński, Piotr Sobkowski


OBSADA: 
Marcin Cieślikowski – PAN H
Paweł Gabor – PAN H 2
Jakub Gąsior – STEFAN
Julian Knaf – IGNACY
Aleksandra Piotrowska – CECYLKA
Dominika Suchecka – PANI K
Krzysztof Surówka – ANTONI
Sebastian Szabliński – CZESIA / PAWEŁ

ZADNYCH-PRZEDWCZESNYCH-WNIOSKOW-plakat

Hipokryzja i kłamstwo są składnikami każdej kultury i tworzą atmosferę, którą oddychają ludzie żyjący we wszystkich społeczeństwach. W opublikowanych w latach trzydziestych XX wieku opowiadaniach Witold Gombrowicz przygląda się różnym przejawom społecznego zakłamania. Gombrowicz był pochłonięty tą problematyką również w późniejszych latach, w 1953 roku w swoim Dzienniku zanotował: „Choroby sekretne leczą się tylko ujawnieniem”. „Choroby sekretne”, toczące nasze społeczeństwo w latach dwudziestych XXI stulecia, są tymi samymi chorobami, które miał na myśli Gombrowicz. Dlatego lektura opowiadań Na kuchennych schodach, Dziewictwo i Zbrodnia z premedytacją nadal jest czynnością zajmującą. 

Nasza adaptacja, dokonana na potrzeby inscenizacji, łączy wątki i postaci tych trzech opowiadań w jedną, nową całość. Jednocześnie tworząc tę całość jesteśmy wierni prozie Witolda Gombrowicza. To, co nowe powstaje z połączenia elementów pochodzących z trzech opowiadań, ale nie zawiera składników u Gombrowicza nieobecnych. Jeśli wychodzimy poza Gombrowicza, to, dlatego że zaczynamy od jego prozy, aby skończyć w przestrzeni teatralnej i specyficznym dla teatru doświadczeniu zarówno aktora, jak i widza. 

Na koniec zwracamy się z prośbą skierowaną zarówno do widzów, jak i aktorów, żeby nie wyciągali Żadnych przedwczesnych wniosków.

Małgorzata Hajewska – Krzysztofik

Czas trwania: 2 godz.

CIEoLIKOWSKI-1

MARCIN CIEŚLIKOWSKI

GABOR-1

PAWEŁ
GABOR

G§SIOR-1

JAKUB
GĄSIOR

KNAF-1

JULIAN
KNAF

PIOTROWSKA-1

ALEKSANDRA PIOTROWSKA

SUCHECKA-1

DOMINIKA SUCHECKA

SUR‡WKA-1

KRZYSZTOF SURÓWKA

SZABLI„SKI-1

SEBASTIAN SZABLIŃSKI

1
2-1
3-1
4
5
6
74
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35-1
36
37
38
39
40
plakat_fundusz_celowy_420x297